Powered By Blogger

zondag 8 mei 2016

Amerika reis: dag 19 deel 2


Vandaag het International Quilt and Study Center and Museum van de Universiteit van Nebraska bezocht.  Ik mocht overal foto's nemen, zonder flits.  Een mooie Baltimore quilt, die in de afgesloten kantoorruimte hing, vond ik zo mooi. Ik zei, dat ik hem door het raam had gefotografeerd en wat schets mijn verbazing, er werd iemand geroepen en de deur werd speciaal voor me opengemaakt.  Ze vonden het belangrijk, dat quilts ten eerste uiteraard bewaard blijven voor latere generaties, maar ook dat ze wereldwijd bekendheid krijgen. Ik mag ook alle foto's op mijn blog plaatsen. Ze vonden het erg leuk, dat ik helemaal uit Nederland kwam. 😊

Details van de quilt.








Wil je een grotere foto van de quilt zien, klik dan op de foto. 































Poppen quiltje.

De naambordjes bij de quilts heb ik ook gefotografeerd. Als je belangstelling hebt voor de naam van de maakster,  kun je altijd even een berichtje achter laten.

Morgen weer verder met onze reis richting North Platte, Nebraska. 




3 opmerkingen:

  1. Het is wel een echte quiltreis zo die je maakt Ineke, heerlijk om al die mooie foto's te bekijken! Die stoel is echt geweldig, die zouden we allemaal wel willen hebben denk ik! Wat een prachtig museum!
    Onze Amerika-Quilt-reis komt ook steeds dichterbij en ik kom door deze mooie foto's al helemaal in de stemming!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar lijkt het wel op he. Maar we doen ook andere dingen hoor. Treinen en vliegtuigen zijn mijn man's hobby's. We zijn al naar een vliegshow geweest, treinen bekeken en een groot gedeelte is sightseeing. Toevallig 😀 liggen de quiltwinkels op de route. 😁 Wanneer is jouw reis gepland?

      Verwijderen
  2. this must be like heaven for you! die met de huisjes spreekt mij erg aan!

    BeantwoordenVerwijderen